Ode aan de dood

Ode aan de dood

zaterdag 19 maart 2011

Picadilly Notebook Entry #8

17/03/2011 Eenzaam met God
Deel 3 van het atheïstisch drieluik


Ik ben u nog niet vergeten, God.
Ik heb u nog lief en luister naar uw woord.
Ik lees de Bijbel nog en ken de verzen,
maar lieve God, ik weet niet voor hoelang nog.

Want zovelen kennen u niet meer,
en ik ben bang verstoten te worden.
Ze zijn zo goed in hun woorden,
en hun vrijheid intrigeert.

Zal u boos zijn, Heer?
Als ik mijn pij laat liggen en m'n Bijbel neerleg?
Zal uw toorn mij raken, God?
Als ik stop met bidden en het immanente vereer?

Of zal uw zachte hand nog op m'n schouder rusten,
wanneer ik de armen help en hun lijden deel?
En zal uw licht nog op mij schijnen,
als ik in het donker van de stad verdwaal?

Ik ben U nog niet vergeten, Heer!
Maar dit bidden doe ik voortaan niet meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten