Ode aan de dood

Ode aan de dood

zaterdag 19 maart 2011

Picadilly Notebook Entry #7

17/03/2011 Schepsel zonder God
Deel 2 van het atheïstisch drieluik

Ik heb me vaak afgevraagd wat ik hier doe,
maar mettertijd leek me dat niet meer belangrijk.
Nu heb ik een wereld die aan m'n voeten ligt.

Ik heb verklaard hoe ze werkt
en heb haar naar m'n hand gezet.

Maar waar het allemaal toe dient,
Moet ik me niet meer afvragen,
Want morgen bedenk ik weer een nieuwe manier om paperclips te maken

Soms vragen ze het wel,
wat ik denk en voel bij transcendent,
maar een antwoord geven wil ik niet,
want een god lijkt me te beangstigend
en een niets voelt zo koud en eenzaam

dus dan vertrek ik liever naar kantoor,
en zeg niets als er iemand doodgaat,
morgen is er alweer een nieuwe dag,
maar wat dat betekent, vraag dat maar aan jouw god

Geen opmerkingen:

Een reactie posten