Ode aan de dood

Ode aan de dood

zaterdag 19 maart 2011

Picadilly Notebook Entry #6

17/03/2011 God zonder Schepping
Deel 1 van het atheïstisch drieluik

Ik heb dit alles gemaakt
uit liefde en macht
om niet meer alleen te hoeven zijn
heb ik hen geschapen

maar de tijd gaat vooruit
en ze werden groter en groter
ik heb ze af en toe moeten straffen,
maar zoals een ouder het betaamt,
ben ik blij ze te zien groeien.

Maar nu hebben ze afgepakt wat ik voor hen heb geschapen
ze hebben het tot hun slaaf gemaakt en gedisecteerd
het is hun speelbal, vol met mensgemaakte wonderen
al wat ik gebouwd heb,
demonteren zij voor hun plezier

dus nu ben ik een god zonder schepping,
leeg en gedachteloos
herleid tot een misschien bestaand iets,
leef ik weer alleen op mijn transcendente vlakte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten