Ode aan de dood

Ode aan de dood

zaterdag 19 maart 2011

Picadilly Notebook Entry #5

15/03/2011 Mijn Probleem met Schrijven

13 pagina's! 13 fucking pagina's heeft 'De Synthese' ingenomen en nog is ze niet compleet. Waarom ben ik dan gestopt? Omdat ik het beu was, punt. Ik was het beu het onderwerp te bespreken en mijn gedachten neer te pennen. Twee van m'n favoriete tijdverdrijven werden me te veel. Waarom? Omdat ze het domein van hobby verlieten en verhuisden naar een dwangdaad die ik niet kon stopzetten voor zij was afgewerkt. Ik heb haar op tijd kunnen afbreken en weet zelfs niet zeker of ik ze überhaupt nog terug zal opnemen. 'De Synthese' begon langzaamaan in te gaan tegen het credo dat op de 3 bladkanten van dit boek staat: "Heb Lief! Wees Vrij! Droom Veel!". Ze begon tegen mijn vrije wil in te gaan, terwijl er veel andere concepten opdoemde aan de gene zijde van 'De Synthese'. Ze werden weggeduwd tot achter de laatste bladspiegel van het essay, een bladspiegel die maar al te graag op zich liet wachten. En van waar dan nu de ironie dat ik dit op dezelfde dag schrijf als de (voor nu) laatste woorden over de religieus-wetenschappelijke synthese? Eveneens mijn credo. Ik heb schrijvn lief, droom vele verhalen en geniet van mijn hervonden literaire vrijheid. En dat is het probleem. Ik raak verzonken in hobby's tot ze het niet meer zijn. En zoals een Gentse schrijver mijn middelbare schoolklas ooit zei: ik wil van mijn hobby niet mijn werk maken, want dan is het geen hobby meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten