Ode aan de dood

Ode aan de dood

zaterdag 23 april 2011

Picadilly Notebook Entry #11

19/04/2011 Geef me wat heil

Een god heb ik niet nodig
Een messias, laat dat maar uit.
Ik ben geen mens voor hypes
En al helemaal niet voor volgen.

Rituelen zijn zo saai
En gebedjes is maar wat ijdel geprevel
Geef mij maar een feestje op vrijdagavond
En een warm bed op zondagochtend

Priesters zijn te proper
En rabbijnen zijn te saai
'Zonden' maken dagen goed
En wijs zijn is te veeleisend.

Laat me maar leven zonder kracht van bovenaf
Zonder Communie, Rammadan of Sabbat
De zondige zon schijnt stralend zoet
En tradities kunnen gebroken worden.

Maar ik leef in immanente vreugde en aards verdriet
Zonder doel of zin
En leven naar het eind der einden
Dus geef me alsjeblieft wat heil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten