Ode aan de dood

Ode aan de dood

maandag 14 februari 2011

Picadilly Notebook Entry #1

-De serie Picadilly Notebook Entries is iets dat vanaf nu begint en zal bestaan uit stukken uit mijn zwart notitieboekje. Dit notitieboekje was oorspronkelijk bedoeld voor de nabestaanden van Philippe Wilssens om iets in te schrijven als herinnering voor de ouders. Het plan is na de aankoop van het boekje gewijzigd waardoor het niet meer diende tot deze functie. Daarom neem ik het op deze manier in gebruik. Het boekje blijft wel mee ter nagedachtenis van Philippe Wilssens, een prachtige vriend en intelligente mens.-

14/02/2011

Vandaag is het Valentijn en het begin van het nieuwe semester aan de UA.
Februari begint een steeds dominantere plaats in mijn jaar op te eisen.
4 feb: Mijn verjaardag
9 feb: Overlijden Philippe Wilssens
14 feb: Valentijn (of Single Awareness Day)
19 feb: Begrafenis Philippe Wilssens
20 feb: Overlijden Dries Magits
Dan ben ik nog de herdenkingsdienst van Wilssens op 13 februari en de 5 verjaardagen van vrienden vergeten. Deze week van vakantie is onvergetelijk op veel manieren: Tia, het trashen van een stapelbed, m'n 19de verjaardag en he overlijden van een oude vriend. Liefde, leven en dood, opeengestapeld in een tijdsspanne van 10 dagen, zoals de washandjes en handdoeken in de keukenkast -vraag me niet waarom wij nog in godsnaam washandjes hebben, wij gebruiken die toch nooit op dit verdiep-. Het wordt tijd dat ik eens wat bezin en daar gaat dit boekje en de rest van februari voor dienen.

1 opmerking:

  1. Dag Willem,

    "Wie is Philippe Wilssens?", dat was mijn eerste gedachte bij het lezen van je tekst. Ik stelde me een wijze, wat oudere man voor. Want dat denk je altijd onmiddellijk wanneer je over de dood van iemand hoort. Maar dan las ik een paar woorden verder over de ouders, en dit klonk helemaal niet meer zo evident. Alhoewel het natuurlijk nog altijd kon, in onze maatschappij van 100jarigen. De derde gedachte was dus één van googlen en zo las ik geschockt dat dhr Wilssens (18) was(http://www.inmemoriam.be/nl/2011-02-09/philippe-wilssens/) en de verongelukte ingenieursstudent waarover recent gesproken was op het nieuws. Voor mij was hij naamloos gebleven en uit m'n gedachten verdwenen, voor vele andere radio- en TVluisteraars heeft hij een tijdelijke naam en gezicht gehad, voor zijn vrienden en familie is het een volledig ander verhaal...

    De waarde van je notitieboekje is enorm groot!

    BeantwoordenVerwijderen